الخميس 20 سبتمبر 2018 3:43 م القاهرة القاهرة 34.9°

الأكثر قراءة

شارك برأيك

هل تتوقع نجاح النظام التعليمي الجديد لرياض الأطفال والابتدائي؟

عمرو أديب عن هزيمة المنتخب أمام أروجواي: «أبطال.. خسروا بشرف»

إيفون مدحت
نشر فى : الجمعة 15 يونيو 2018 - 5:31 م | آخر تحديث : الجمعة 15 يونيو 2018 - 5:31 م

علق الأعلامي عمرو أديب، على خسارة المنتخب المصري في جولته الأولى لمباريات كأس العالم، اليوم أمام أورجواي، مشيدًا بأداء اللاعبين بقوله «أنتم اللي كسبتوا الماتش، أنتم اللي قهرتوا أوروجواي وسواريز، أنتم عملتوا تاريخ النهاردة».

وأضاف «أديب»، في عدة تغريدات عبر حسابه الرسمي على موقع التدوينات القصيرة «تويتر»، مساء الجمعة، «إحنا فخورين بيكم وإحنا ما كناش أصلًا بنحلم بالماتش ده واللهِ، أبطال ألف مبروك، وبطل يا شناوي وعبقري يا فتحي، وشكرًا يا حجازي ومستنيك يا صلاح توصلنا».

وطالب الجمهور بعدم انتقاد المنتخب أو مهاجمة اللاعبين بعد الخسارة أمام أورجواي، مؤكدًا أن مصر كانت على المستوى وخسرت بشرف، وأجبروت أوروجواي على احترامها.

وانتهت الجولة الأولى للمنتخب المصري، في مباريات كأس العالم، بالخسارة بهدف في الدقيقة الـ90 أمام أورجواي، ومن المقرر مواجهة منتخبي روسيا والسعودية، على التوالي لاحقًا.

 

 

انتوا اللي كسبتوا الماتش انتوا اللي قهرتوا اوروجواي وسواريز انتو عملتوا تاريخ النهارده احنا فخورين بيكم واحنا ما كناش اصلا بنحلم بالماتش ده واللهى ابطال الف مبروك وبطل يا شناوي وعبقري يا فتحى وشكرا يا حجازي ومستنييك يا صلاح توصلنا



قد يعجبك أيضا

شارك بتعليقك