تامر حسني: حلمي أن أحقق نفس النجاح في الغناء والتمثيل حبا في عبدالحليم حافظ

آخر تحديث: الجمعة 17 يناير 2020 - 2:24 م بتوقيت القاهرة

مصطفى الجداوي

قال الفنان تامر حسني إنه كان يحلم بتحقيق نفس النجاح والدرجة في الغناء والتمثيل معا، مؤكدا أن حبه للمجالين جاء عن طريق حبه لمثله الأعلى الفنان عبدالحليم حافظ.
وأضاف "حسني" عبر حسابه بموقع "إنستجرام"، قائلا: "النهاردة ربنا كرمني بنجاحي في المجالين ومن غير واسطه ولا علاقات شخصيه ومش في مصر بس لا في كل انحاء الوطن العربي وبعض البلاد الأجنبيه ودي حاجه مش سهله خالص بس كان عندي إرادة من فولاذ خلتني حلمت حلم واشتغلت عليه من وانا صغير لحد ما حققته، حققته بكرم ربنا ودعمكم ليا، الحمدلله".

يذكر أن الفنان تامر حسني طرح فيلمه الأخير "الفلوس" مطلع هذا العام، وبلغت إيراداته حتى الآن 30 مليون جنيه تقريبا داخل مصر، وخارجها تجاوز 140 مليون جنيه.

فيلم "الفلوس" بطولة تامر حسني، زينة، خالد الصاوي، عائشة بن احمد، محمد سلام، قصة تامر حسني، سيناريو وحوار محمد عبد المعطي، إخراج سعيد الماروق.

 

View this post on Instagram

حبيت المجالين بسبب حبي في مثلي الأعلى اسطورتنا الكبيره عبد الحليم حافظ والنهارده ربنا كرمني بنجاحي أيضاً في المجالين و من غير واسطه ولا علاقات شخصيه و مش في مصر بس لا في كل انحاء الوطن العربي و بعض البلاد الأجنبيه و دي حاجه مش سهله خالص بس كان عندي إرادة من فولاذ خلتني حلمت حلم و إشتغلت عليه من و انا صغير لحد ما حققته ، حققته بكرم ربنا و دعمكم ليا. الحمدلله

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

هذا المحتوى مطبوع من موقع الشروق

Copyright © 2024 ShoroukNews. All rights reserved