الإثنين 15 أكتوبر 2018 6:21 م القاهرة القاهرة 27.1°

الأكثر قراءة

شارك برأيك

هل تتوقع عودة رحلات الطيران الروسي إلى مطاري شرم الشيخ والغردقة قريباً؟

وليد مصطفى يوجه رسالة إلى «السيسي» ويكشف عن تكريم خاص لـ«عم صلاح» بطل حلوان


نشر فى : الإثنين 1 يناير 2018 - 1:34 م | آخر تحديث : الإثنين 1 يناير 2018 - 1:34 م

• وليد مصطفى: هدفنا نشر البهجة والطاقة الإيجابية وسط الشباب

فاجأ رجل الأعمال وليد مصطفى رئيس مجلس إدارة شركة "سكاي برودكشن" والمالكة لراديو إينرجي العاملين بالإذاعة والمستمعين بالدخول على الهواء ببرنامج "مزنوق فين" للتهنئة بحلول العام الجديد.

وقال مصطفى حلال مداخلته بالبرنامج: "مررنا بظروف صعبة وعندنا قيادة سياسية حقيقية، وأحب أن أقول للرئيس السيسي ربنا يديك الصحة ويخليك لينا أنت بتعمل كتير ومستحمل كتير وراهنت كتير بداية من 2013 وكل ده من أجل مصر ربنا يخليك لينا وجزيل الشكر للأجهزة السيادية والرقابية والأمنية اللي محسسانا بالأمان".

وتابع مصطفى: "دائما ما نسمع عند سفرنا للخارج بعد يونيو 2013 جملة أنكم محظوظين بوجود السيسي"، مضيفا: "افتكروا الفرق بين 2012 و2015، كنا فين وبقينا فين وبنحلم نبقى فين، لازم يكون عندنا أمل وتفاؤل وإرادة، عندنا جيش وشرطة وشعب أقوياء جدا وجوانا عزيمة وقوة محدش يقدر يقهرنا إذا اجتمعنا على قولا واحدا والدليل على ذلك ما فعله عم صلاح".

وعن صناعة الإعلام في مصر والوطن العربي، قال مصطفى إنها صناعة "ثقيلة" وإنه لابد من التعامل معها بمنطق الرسالة والصناعة: "اللي يتعامل على إنها سبوبة أو فشخرة أو شو يبقى بيهين الصناعة دي وهيخسر في الآخر، لكن من يتعامل معها على أنها رسالة وصناعة لها اقتصادياتها ويتعامل بجدية سينجح".

وبشأن الرسالة الأساسية التي ترغب محطة "إينرجي" دائما في تقديمها لمستمعيها قال مصطفى "البهجة والأمل، إحنا هدفنا ننشر البهجة والطاقة الإيجابية وسط الشباب، لازم نبعت رسايل إيجابية ونبقى جزء من تغيير أي طاقة سلبية"، وبسؤاله عن أفضل ما حدث له في 2017 قال: "على المستوى العملي كان إطلاق إينرجي في أبريل، أما عن المستوي الشخصي هو ما فعله البطل الكبير صلاح الموجي في حادث كنيسة حلوان".

ووجه وليد مصطفى، رسالة إلى بطل حادث كنيسة مارمينا بحلوان: "بص يا عم صلاح أنا بقولك إنك شخصية العام السنة دي ربنا يديك الصحة لأنك أصبحت مثل وقدوة، يكفي أنك كنت بتخدم في الجيش المصري ولما دي روح واحد كان في الجيش من سنين فاتوا، أومال اللي موجودين دلوقتي عاملين إيه؟ مانقدرش نمشي في الشارع من غير تأمينهم وحمايتهم".

وتابع: "بدعوك إنك تيجي المحطة لتكريمك واتفقت مع إحدى شركات التأمين وهنعمل 3 شهادات استثمار لولادك مصطفى ونسمة وفاطمة بمبلغ مناسب يليق بمكانتك لدى المصريين".



قد يعجبك أيضا

شارك بتعليقك