تامر أمين عن إساءته للصعايدة: مجنون من يعادي أهله وجزمتهم فوق راسي - بوابة الشروق
الثلاثاء 16 أبريل 2024 10:42 م القاهرة القاهرة 24°

الأكثر قراءة

قد يعجبك أيضا

شارك برأيك

هل تؤيد دعوات مقاطعة بعض المطاعم التي ثبت دعمها لجنود الاحتلال؟

تامر أمين عن إساءته للصعايدة: مجنون من يعادي أهله وجزمتهم فوق راسي

شيماء رزق
نشر في: الخميس 30 مارس 2023 - 9:48 م | آخر تحديث: الخميس 30 مارس 2023 - 9:51 م
علق الإعلامي تامر أمين على فيديو لشخص من صعيد مصر يقول فيه أنه قاطع متابعة برامجه، بعد أن هاجم أهل الصعيد من خلال بعض التصريحات في برنامجه، مبديًا اعتذاره الشديد للصعيد.

وقال خلال لقائه ببرنامج «العرافة»، تقديم الإعلامية بسمة وهبه، المذاع على قناة «النهار»، مساء الخميس، إنه لم يخشى على مستقبله الإعلامي لأنه صنع تاريخ في العمل، معقبًا:« أنا بشتغل عشان عمل تاريخ لنفسي وعملته مش لسه هعمله، وشفت كتير وياما دقت على الراس طبول»- على حد قوله.

وتابع: «المعنى في بعض الأحيان، قد يكون فيه إساءة، والمعنى اللي أنا قولته أساء للناس، عشان كدا مكنش عندي مشكلة إني أقول لهم حقكم وجزمتكم على رأسي، ومفيش مجنون يعادي أهله وحبايبه في الصعيد».

وشن الإعلامي تامر أمين، هجومًا على الأهالي في الصعيد عن زيادة أعداد أبنائهم بغرض أن يساعد الأبناء أسرهم في الحياة المعيشية وهو ما آثار موجة غصب كبيرة من قبل المواطنين بمحافظات الصعيد.

وقال: «في الصعيد فيه نسبة كبيرة جدا بيخلفوا أولاد وبنات مش عشان يصرفوا عليهم، ولا عشان يدخلوهم التعليم ويتعلموا ويكبروا ويتوظفوا أو يبقى عندهم فرص عمل..لا.. ده بيخلفوهم عشان العيال دي هي اللي تصرف على الأب والأم»- على حد تعبيره.


قد يعجبك أيضا

شارك بتعليقك